گشتاسب مظفریان – GMozafarian

مشاور و توسعه دهنده نرم افزار -Adviser and Software Developer

همایش UX شیراز
۱

گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz

گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz

به نام خداوند جان و خرد

درود چند روزی طول کشید تا وقت کنم و گزارش روز دوم رو بنویسم دلیلش هم این بود که خود همایش دو روز بود و توی اون دو روز من شرکت نبودم و کارها رو هماهنگ نکرده بودم و و باید تسک های بچه ها رو چک میکردم و چندتا تعریف پروژه انجام میدادم و ….. (خیلی حرف میزنم نه؟؟ :))) )

خلاصه بگم که روز دوم واقعا عالی بود و بعضی از سخنرانی ها از عالی هم عالی تر بود (البته نسبت به جامعه نوپای UX ایران)

طبق برنامه آقای براتی جوزان درباره داده کاوی (وب کاوی) صحبت کردند که زمینه خیلی خوبی برای طراحی داینامیک UX بود. که البته بنظرم هیچکی هیچی نفهمید دلیلش هم اینبود که ۱٫ ارائه سنگین بود و گذاشته بودنش اول صبح (همه خواب) ۲٫ زمان کم بود مدرکش هم اینکه هیچکی هیچی دربارش توییت نکرده :))))))

بعدش ساعت ۹:۴۵ دقیقه طراحی احساس گرا بود که هرچی فکر میکنم یادم نیست کی ارائه داد توی سایت هم چک کردم اسمشون نیومده بود.
پ.ن: خانوم اقدسی (کلی گشتم پیداش کردم)
یکی از چیزای جالبی که خانوم اقدسی گفتند این بود که وقتی احساس مثبت داریم کل نگریم و وقتی احساس منفی داریم جزءی نگر
تلاش کنید اشخاصی که با محصولتون کار میکنن احساس مثبتی داشته باشن 🙂 همچنین از طریق یک حس دیگر احساسات کاربران رو تحریک کنید کاری کنید که محصولتون بیشتر از یک شئ باشه

آقای رستمی دیزاینر اسنپ درباره دیزاین اسنپ صحبت کرد و ارائه خوبی داشت یکی از چیزای جالبی که ایشون گفتن این بود که تجربه کاربری در سرویس هایی مثل اسنپ به کار با سایت و اپ خلاصه نمیشه و رفتار راننده (مسئول یا رابطی که با کاربر تماس میگیره) روی تجربه کاربری تاثیر میزاره ممکنه که شما بهترین تجربه کاربری ممکن رو برای سایت یا اپ خودتون طراحی کرده باشید اما فقط با بدرفتاری یک راننده تمام این زحمات برباد میره (نمونه این بدرفتاری ها رو میتونید توی توییتر بخونید دوستانی که از اسنپ استفاده میکنن و به شدت از راننده ها شاکی هستن البته خیلی ها هم راضی هستن)

اگر بخوام یک ارائه رو از این دو روز اسم ببرم که بنظرم واقعا عالی بود ارائه اوژن غنی زاده بود. ارائه ای علمی که حاصل تحقیقات و تست خود ایشون بود. یکی از جالبی های این ارائه این بود که وقتی تموم شد اوژن پرسید کسی سوالی داره و همه سکوت کردن البته من سوال داشتم اما انقدر دور بودم که نشد بپرسم. اوژن درباره طراحی تجربه کاربری در تلفن های همراه صحبت کرد و ارائه ای پر از اصطلاحات انگلیسی داشت همچنین درباره دیزاین پترن و مشکلات طراحی تجربه کاربری برای زبان پارسی هم صحبت کرد و یک راه کار هم ارائه داد که البته همین طرح مسئله باعث شد چندتا ایده توی ذهنم بیاد و شروع کنم به تست رو کاربرانمون :))))

آقای امیر یوسفی هم درباره تفاوت های CX و UX صحبت کردند و ارائه تقریبا خوبی داشتند با اینکه خودم شمارشون رو برای مشاوره گرفتم اما بنظرم بیشتر از اینکه یک موضوع علمی رو ارائه بدن جُنگ شادی برگذار کردند پس از این ارائه میگذریم و فقط در همین حد بگم که UX زیر مجموعه CX هست.
(سرچ کنید مطالب بیشتری گیرتون میاد من هرچی بگم بدرد نمیخوره)

ارائه ابراهیمی درباره تایپوگرافی بود اینکه چجوری میشه با استفاده از تایپوگرافی مناسب تجربه کاربری بهتری رو خلق کرد. اگر کمی توی وب فارسی بچرخید متوجه میشید که فونت ۹۰% سایت ها مشکل داره و همین نشون میده که آقای ابراهیمی با زیرکی تمام یکی از بهترین موضوعات رو که با کار خودشون هم در ارتباط بوده رو انتخاب کردن ایشون تفاوت فونت ها و نحوه استفاده از اونها رو توضیح داد. بنظرم تنها مشکل این ارائه این بود که آقای ابراهیمی خیلی با موضوع UX آشنایی نداشت گرچه خیلی خوب توضیح دادن و واقعا کاربردی بود.

پنل پرسش و پاسخ هم خوب بود سوال های خوبی پرسیده شد و بنظرم خنده دار ترین سوال, سوال من بود که خودم جواب خودم رو دادم و هیچ موضوعی که بخوان روش بحث کنن باقی نموند و … :))))))
(شرکت کننده ها کلا سوالی براشون پیش نمیومد)

اختتامیه خوب بود اما یه مشکلی داشت اونم اینکه کارگاه های روز قبل تمام نشده بود بخاطر همین بیشتر بچه ها رفتن کارگاه و آقای امرایی فکر کرد که بچه ها سالن رو ترک کردن و کلی به ایرانی ها تیکه انداخت که ************ و ****** و ……

مصاحبه آرش برهمند (سردبیر ماهنامه پیوست) و امین امیر شریفی (مدیر عامل کافه بازار) در اختتامیه هم جالب بود مخصوصا که آقای برهمند با شوخی هایی که میکرد یخ جمع رو شکست و شرکت کننده کمی شاد شدن. دوستان میتونستن از طریق تویتتر سوالات خودشون رو بپرسن و پربارترین سوالی که داشتن درباره حقوق امیر شریفی بود و اینکه سهام کافه بازار رو فروختید یا نه (کلا گیرشون مسائل مالی بود) ولی خب خود آقای برهمند سوال های خوبی پرسیدن که آقای امیر شریفی هم با جواب هاشون تجربه های تیم کافه بازار رو انتقال دادند. مثلا از نحوه مدیریت تیم های کافه بازار صحبت کردند.

در پایان اختتامیه آقای امید امرایی صحبت کردند درباره ایشون کلی چیز نوشته بودم که پاک کردم دوباره نوشتم و باز پاک کردم اینکه چند بار چند خط نوشتم و پاک کردم رو یادم نیست. خیلی سعی کردم که خوب بنویسم پس میگم: اختتامیه عالی بود مخصوصا سخنرانی آقای امرایی.

در آخر هم یه نکته اضافه می‌کنم, اونم اینکه هیج وقت به منتقدینتون لبخند احمقانه/ابلحانه یا هرچی نزنید. منتقدین شما رو دوست دارن اگر منتقدین نباشن همه چیز گل و بلبل هست و هیچ وقت پیشرفت نمی‌کنید.

 

گزارش من از اولین روز همایش UXShiraz

گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz

 

گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz گزارش من از دومین روز همایش UXShiraz

پست های مرتبط

لینک کوتاه: http://GMozafarian.ir/gVMzB
confshirazUxUX Shiraz ConfUXShirazUXSHIRAZCONFتجربه کاربریتجربه کاربری شیرازشیرازکنفرانس تجربه کاربریکنفرانس تجربه کاربری شیرازهمایش

گشتاسب مظفریان گشتاسب مظفریان • تیر ۲۸, ۱۳۹۶


پست‌های قبلی

پست‌های بعدی

Comments

  1. جوانمردی تیر ۲۹, ۱۳۹۶ - ۵:۵۹ ق.ظ Reply

    ممنون از گزارش خوبتون امسال که گذشت انشالله از سال دیگه توی همایش شرکت میکنم 🙂

پاسخ دهید

Your email address will not be published / Required fields are marked *