Customer attraction

چالشی به نام جذب مشتری

به نام خداوند جان و خرد

جذب مشتری, یکی از چالش های همیشگی برای تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک بوده, هست و خواهد بود. شما به عنوان یک مدیرعامل, مدیربازاریابی, بنیان‌گذار کسب و کار و… همیشه با مشکلی به نام پیدا کردن مشتری های جدید روبرو خواهید بود.

قبل از هرچیز به دنبال استخدام یک مشاور خوب برای توسعه کسب و کار خود باشید. همیشه با توسعه کسب و کار می‌توانید از نعمت بازارهای جدید بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ ویژگی یک مشاور خوب

محصول خود را خوب بشناسید. هرچه شناخت شما از محصولتان بیشتر باشد. شناختتان از مشتریان احتمالی نیز بیشتر است.

برای جذب مشتری برای هر محصول به سوالات زیر پاسخ دهید:

شناخت محصول:

  • محصول من چیست؟
  • محصول من چه کاربردی دارد؟
  • محصول من چه مزایایی نسبت به رقبا دارد؟
  • محصول من چه فایده‌ای برای کاربر خود دارد؟
  • این محصول برای چه اشخاصی مناسب است؟

شناخت مشتری:

  • مشتریان این محصول چه علایقی دارند؟
  • مشتریان این محصول از چه نوع محتوایی خوششان می‌آید؟
  • مشتریان این محصول از چه طبقه اجتماعی هستند؟
  • سطح تحصیلات مشتریان این محصول چقدر است؟
  • متوسط درآمد سالانه مشتریان این محصول به چه میزان است؟

با پاسخ دادن به این سوال ها شما می‌توانید مشتریان احتمالی خود را, شخصیت شناسی کنید.

پس از شناخت شخصیت مشتریان خود می‌توانید تبلیغاتی هدفمند ایجاد کنید. تبلیغات هدفمند هزینه های شما را به شدت کاهش داده و باعث جذب بیشتر مشتری های شما می‌شود. هرچقدر تبلیغات شما هدفمندتر باشد مشتری‌های بالقوه‌تری جذب محصول شما می‌شود.

شما برای ایجاد تبلیغات هدفمند می‌توانید از ابزارهایی که به شما در ایجاد کمپین‌های هدفمند کمک می‌کنند مانند Anetwork و تپسل و صبا ویژن و… استفاده کنید.

پ.ن: توجه داشته باشید که پس از پاسخ دادن به سوالات بالا, شناخت شما از محصول و مشتریانتان افزایش یافته است. پس چه بهتر که نسبت به شناخت تازه‌ای که نسبت به محصول و مشتریان خود پیدا کرده‌اید, با دیدی اصلاح طلبانه به محصول خود نگاه کنید, و با اصلاحات کلی و جزئی محصول خود را به کمال برسانید.

و به یاد داشته باشید: شناخت محصول به معنای شناخت مشتریان است.

چالشی به نام جذب مشتری چالشی به نام جذب مشتری چالشی به نام جذب مشتری چالشی به نام جذب مشتری چالشی به نام جذب مشتری چالشی به نام جذب مشتری چالشی به نام جذب مشتری

پست های مرتبط

لینک کوتاه: http://GMozafarian.ir/4RNPa

دیدگاه خود را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *