Specific Audience

مخاطب خاص محصول و کسب و کار شما

به نام خداوند جان و خرد

هر کسب و کار نسبت به محصولات تولیدی خود, مخاطبینی دارد. به عنوان مثال: مخاطبان یک سازمان تولید کننده تجهیزات نظامی, جامعه نظامیان و مخاطبان یک شرکت تولید کننده‌ی تجهیزات پزشکی, جامعه پزشکان است.

شما برای تولید یک محصول نیاز شدیدی به شناخت جامعه مخاطب خود دارید. تا با استفاده از آن شناخت, محصول خود را هرچه بهتر طراحی و تولید کنید. اما برای فروش غیر از نیاز به شناخت مخاطب, باید مخاطب خاص خود را نیز بشناسید. در واقع تمامی مخاطبان کسب و کار شما قبل از مرحله فروش مخاطب عام هستند. توده‌ای از مردم که مشغول به یک حرفه‌ی خاص بوده و محصولتان برای آن توده تولید شده. اما در محله فروش, محصول نه به کل , بلکه به تک تک اعضای توده فروخته می‌شود. بازاریابی و فروش به تک تک اعضا, کاری بسیار پُر هزینه و نیازمند زمان بسیار است. اما با شناسایی مخاطبان خاص کسب و کار خود می‌توانید. با کمترین هزینه بیشترین سود را بدست آورید. مخاطب خاص بیشتر مواقع یک سازمان یا کسب و کار دیگر یا حتی یک شخص خاص است که توانایی بازفروش یا پخش محصولات شما را بین توده دارد.

به عنوان مثال یک سازمان تولید کننده تجهزات نظامی, اگر بخواهد تجهیزات خود را به گردان‌ها, لشکر‌ یا حتی نیروهایِ (مثل نیروی زمینی, نیروی هوایی و نیروی دریایی) یک ارتش بفروشد, نیاز به وق و هزینه بسیار زیاد برای بازاریابی و کارهای اداری و . . . دارد و عملاً کاری غیر ممکن است.

یا در مثالی دیگر: غیر ممکن است که یک شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی, بتواند بدون صرف هزینه های گزاف بازاریابی و تبلیغات محصولات خود را به صورت مستقیم به پزشکان یا حتی یک شرکت دارو سازی, داروهای خود را به بیمارن بفروشد.

بهترین راه حلِ یافتن مخاطب خاص است. مثلا در این مطرح, مخاطب خاص سازمان‌های تولید کننده تجهیزات نظامی, دولت‌ها و وزارت دفاع آنان هست.

مخاطب خاص بیشتر صنایع از پیش مشخص بوده و هست; اما اگر شما بنیان گذار یک استارتاپ نو باشید یا محصولی جدید برای بازار تحیه کردید. باید از خود بپرسید که مخاطب خاص کسب و کار من کیست/چیست؟

مثلا: ما در استانس برای اولین بار در ایران یک رندرفارم بسیار قدرتمند و بزرگ ساختیم, محصول ما سرورهای قدرتمندی بود که به آسانی می‌توانستند جلوه‌های ویژه و انیمیشن های ساخته شده توسط طراحان را رندرگیری کنند. اولین چیزی که برای فروش این محصول به ذهن همه می‌رسد فروش این محصول به طراحان و انیماتور هاست. اما شناخت و بازاریابی برای تک تک این طراحان یا انجام تبلیغات گسترده حتی با فاکتور گرفتن هزینه‌های پشتیبانی و… بسیار زیاد و پردردسر بود. اما با صرف کمی وقت و هزینه برای تحقیق و شناسایی مخاطب خاص کسب و کار (محصول؟؟) جدیدمان توانستیم با کمترین تبلیغات و بازاریابی بیشترین سود را نسیب خود کنیم.

کارمان بسیار راحت بود, تنها با تماس و مراجعه به دانشگاه‌های هنر , استودیو‌ها و شکرت‌های بزرگ تولید کننده فیلم و انیمیشن توانستیم, شاهدِ فروشی قابل توجه بعلاوه کاهش چشمگیر هزینه های تبلیغات و بازاریابی باشیم.

 

همیشه به یاد داشته باشید که هر کسب و کاری یک یا تعدادی مخاطب خاص دارد و شما باید به دنبال شکار آن یا آنها باشید.

مخاطب خاص محصول و کسب و کار شما مخاطب خاص محصول و کسب و کار شما مخاطب خاص محصول و کسب و کار شما مخاطب خاص محصول و کسب و کار شما مخاطب خاص محصول و کسب و کار شما مخاطب خاص محصول و کسب و کار شما مخاطب خاص محصول و کسب و کار شما مخاطب خاص محصول و کسب و کار شما مخاطب خاص محصول و کسب و کار شما مخاطب خاص محصول و کسب و کار شما مخاطب خاص کسب و کار شما مخاطب خاص کسب و کار شما مخاطب خاص کسب و کار شما مخاطب خاص کسب و کار شما مخاطب خاص کسب و کار شما مخاطب خاص کسب و کار شما

پست های مرتبط

لینک کوتاه: http://GMozafarian.ir/0cX0z

دیدگاه خود را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *